FAQ Volta

FAQ Volta

We vinden het heel leuk als je contact met ons opneemt. Hopelijk helpen deze antwoorden je alvast een beetje.

De voorzitters en secretarissen van iedere vereniging/loopgroep hebben een email ontvangen om een login voor Volta aan te maken. Dit zijn persoonlijke logins die niet doorgestuurd kunnen worden. Vervolgens kunnen deze gebruikers zelf andere gebruikers aanmaken, zodat je zelf kunt bepalen wie er toegang heeft tot de ledenadministratie. Als je gebruik maakt van Volta Club, kan je per gebruiker verschillende rechten instellen.

Als loopgroep of niet-gekoppelde vereniging beheer je nu je leden in Volta. Maak je gebruik van ledenadministratie software van AllUnited, Sportlink of Club Assistent, dan verandert er niets. Mutaties worden automatisch verwerkt in Volta.

Alle Atletiekunie leden kunnen hun ledenprofiel zijn in de nieuwe Volta app, en in de nieuwe “Mijn Volta” omgeving op de Atletiekunie sites. Hierin staan de belangrijkste gegevens van elk lid, inclusief kwalificaties, opleidingen, en licenties. Het lid kan direct NAW gegevens wijzigen (scheelt veel tijd voor verenigingen! maar dit is niet mogelijk voor verenigingen met AllUnited, Sportlink of Club Assistent) en bijv. een licentie of opleiding aanvragen (incl. betalen indien nodig)

Maak je gebruik van ledenadministratie software van AllUnited, Sportlink of Club Assistent, dan verandert er niets. Mutaties worden automatisch verwerkt in Volta. Wel kan je inloggen om de gegevens van je vereniging en leden te raadplegen in Volta. Daarnaast verlopen de competitie inschrijvingen en facturen wel via Volta. Op de lange termijn zullen er meer functionaliteiten aan Volta worden toegevoegd. 

Heb je een lopende overeenkomst met AllUnited, Sportlink of Club Assistent en ben je geïnteresseerd om over te stappen? Laat het weten en we kijken naar een oplossing die bij jou past.



De basisversie van Volta is gratis beschikbaar gesteld door de Atletiekunie voor alle verenigingen en loopgroepen. Het uitgebreide Volta Club pakket wordt door FOYS aangeboden voor €1,50 - per lid/per jaar/ex. BTW. Bij start van gebruik geldt er een proefperiode van een maand. De Atletiekunie heeft afspraken gemaakt met FOYS om kostenstijging met meer dan inflatie te voorkomen zodat de verenigingen niet voor verrassingen komen te staan. 

Heb je een lopende overeenkomst met AllUnited, Sportlink of Club Assistent en ben je geïnteresseerd om over te stappen? Laat het weten en we kijken naar een oplossing die bij jou past.



Het uitgebreide Volta Club pakket bestaat uit een compleet verenigings pakket met o.a. ledenadministratie, facturatie, beheer van trainingsgroepen, email & pushmessaging en kalenderfunctie.

In de komende weken kan je op Atletiekunie en FOYS sites steeds meer te weten komen over de uitgebreide verenigingsfunctionaliteiten van Volta Club. Ook worden er meerdere webinars georganiseerd om een kijkje te geven in het systeem. Geef je interesse door via [email protected] en FOYS neemt zo snel mogelijk contact met je op. 

Er kan een uitgebreide demo worden gegeven. FOYS draagt zorg voor hulp bij de inrichting van het systeem, de formele administratie (waaronder de benodigde AVG verwerkersovereenkomst) en het soepel laten verlopen van de overstap naar Volta Club.

Als vereniging kan je je aanmelden voor een gratis en vrijblijvende demo. Bij start van gebruik geldt er een proefperiode van een maand. Bevalt Volta Club je niet, dan worden er geen kosten in rekening gebracht.

FOYS zal zo spoedig contact met jullie opnemen voor een eventuele demo en het inrichten van Volta Club. Zij begeleiden de vereniging stap voor stap om zo snel mogelijk met Volta Club aan het werk te gaan.

Ja, Volta is AVG proof en de beveiliging voldoet aan de moderne standaarden. Wachtwoorden worden niet opgeslagen en zijn versleuteld. Alle persoonsgegevens zijn beschermd volgens de Europese richtlijnen. De webapplicatie voor bondsmedewerkers en vrijwilligers van verenigingen/loopgroepen maakt gebruik van 2-factor authenticatie.

De Atletiekunie heeft haar eigen login binnen Volta en ziet de informatie van de verenigingen/loopgroepen waarvan is afgesproken dat ze die mogen zien. Daar is niets in veranderd.

In opdracht van de Atletiekunie is Focus On Your Sport B.V. (FOYS) de ontwikkelaar van Volta en hiermee ook de verwerker van de gegevens. De Atletiekunie heeft zelf afspraken gemaakt over het gebruik van gegevens met verenigingen/loopgroepen. Voor het gebruik van Volta is het voor jou als vereniging niet nodig om een extra verwerkersovereenkomst te sluiten. Als je besluit om als vereniging/loopgroep gebruik te maken van Volta Club, dan sluit de vereniging een verwerkersovereenkomst af met FOYS.

De Volta app is voor alle Atletiekunie en hardlopen.nl leden beschikbaar. Je kan de Volta app downloaden via Apple of Google Play store.

De Volta app is voor alle Atletiekunie en hardlopen.nl leden beschikbaar. Als jouw vereniging gebruik maakt van Volta Club dan zal ook het clubnieuws zichtbaar zijn en een persoonlijke kalender. 

De Volta app bestaat uit de volgende functionaliteiten:

  • Atletiekunie en clubnieuws 
  • Sponsor banners
  • Atletiekunie agenda 
  • Persoonlijke & clubagenda 
  • Competitie 
  • Profiel & digitale ledenpas
  • Clubinformatie
  • Push messaging 


De Volta app is voor iedere atleet, vrijwilliger, ouder en fan gratis beschikbaar. Als jouw vereniging Volta Club afneemt, toont de app niet alleen Atletiekunie informatie, maar wordt de app specifiek gemaakt voor de verenigingsleden. De Volta app wordt getoond met verenigingslogo, sponsoren. Het actuele nieuws van de vereniging en alle leden hebben een persoonlijke agenda met trainingen en evenementen.

Ja graag! Eén van de uitgangspunten van de Atletiekunie is om deze digitale ontwikkeling van onze sport gezamenlijk op te pakken met verenigingen, loopgroepen en leden. Jouw suggesties worden dus zeker meegenomen, dus laat je horen via [email protected]. We denken ook aan een klankbord vanuit de verenigingen waarin gezamenlijk gekeken wordt naar de verdere kansen door digitale samenwerking.

Heb je nog meer vragen?

Neem gerust contact op. We proberen je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.